שאלות נפוצות

מהי התחדשות עירונית מסוג פינוי בינוי תמ"א 2/38?

התחדשות עירונית מסוג פינוי בינוי הוא תהליך של החלפת בניין ישן בבניין חדש בטיחותי העומד בפני התקן המחמיר של הגנה בפני רעידות אדמה, הוספת שטחים ציבוריים, מרפסת ממ"ד, מעליות במטרה לאפשר סביבת מגורים חדשנית.

פרויקט של התחדשות עירונית יכול לעסוק בבניין אחד בודד תמ"א 2/38, או במספר בניינים במתחם או בשכונה שלמה המתאימה לשיקום פיזי וחברתי המשפרת הן את חזות העיר והן את תנאי המגורים של בעלי הדירות.

בפרויקט מסוג זה הורסים את המבנים הישנים שלא עומדים בתקנים החדשים של הגנה בפני רעידות אדמה ובמקומם בונים בניינים חדשים ומשדרגים את המרחב הציבורי תוך מתן דגש על מרחב התנועה.

מהם היתרונות בפרויקטים מסוג פינוי בינוי?
  • אין עלות כספית מצד הדייר
  • חיזוק בפני רעידות אדמה
  • קבלת בניין חדש ומשופר
  • קבלת נכס חדש לחלוטין
  • העלאה של ערך הנכס
  • קבלת דירה גדולה ומשופרת יותר
  • מינימום של אי נוחות לדיירים
מהו תקן 21?

תקן 21 בא בעצם לאזן בין שלושת הגופים העיקריים : היזמים, בעלי הנכסים ומוסדות התכנון. התקן בא בעצם לבדוק מה הרווח של בעלי הדירות כאשר הנורמה היא: דירה חדשה בבניין שייבנה, בעלת חדr נוסף וכן ממ"ד התואם לקבוע בחוק. בין התוספות הנוספות : מרפסת פתוחה ומקום חנייה.

מה המשמעות של התקן עבור כל אחד מהצדדים ותפקיד השמאי?

חלקו הראשון של התקן למעשה מגדיר מה שמאי מקרקעין צריך לבדוק על מנת להחליט אם לאשר את הפרויקט או לדחותו.

הרווח של הזימים: חישוב הרווח הנקי של היזם לאחר ששילם על כל שלבי הבנייה כאשר הרווח המהווה כדאיות כלכלית ליזם הוא רווח שנע בין 25%-30%. הרווח של היזם הוא למעשה הדירות החדשות הנוספות שהיזם בונה ואותם הוא מוכר בשוק החופשי (על הדירות המפונות אין ליזם למעשה כל רווח).

השוואה בין הרווח של היזמים לבין הרווח של בעלי הדירות:
התקן בא למעשה לבדוק שהרווחים מתחלקים בצורה הוגנת בין כל בעלי הנכסים. תקן 21 מהווה גורם אובייקטיבי ליצרית תמונה רחבה ואמתית בנוגע לרווחיות של כל הגורמים בפרויקט.

משרדנו מאמין בשקיפות מלאה וזאת על מנת
לתת ללקוח תמונה מלאה על כל התהליך תוך
מתן
מענה מקיף וזמין לכל שאלה ובקשה.

השאירו פרטים וקבלו שיחת יעוץ ללא עלות

    דילוג לתוכן